چرا باید از بارگذاری بیش از حد محفظه اتوکلاو خودداری کنید؟
نوشته شده توسط : alitala

چرا باید از بارگذاری بیش از حد محفظه اتوکلاو خودداری کنید؟

در صورت بارگذاری بیش از حد یا بد بارگذاری، ممکن است محتویات برای رسیدن به دمای تنظیم شده عقیم سازی مشکل داشته باشند و در نهایت این چرخه متوقف می شود.

نکته بالا: بار را بیش از حد پر نکنید یا "پاک کنید" زیرا این کار از حداکثر نفوذ بخار جلوگیری می کند. بار را به طور مساوی در سطح سینی / قفسه اتوکلاو پخش کنید و ظرف را از جلو یا عقب بارگیری نکنید. اگر بار مخلوط با انواع مختلف محصولات است، اطمینان حاصل کنید که اقلام یکنواخت در اطراف سینی / قفسه پخش می شوند.

تنها شکل و اندازه محفظه اتوکلاو نیست که نحوه بارگیری آن را نشان می دهد (بلکه شایان ذکر است که تصادف مطلوب ظروف دایره ای می تواند فضایی است که توسط قیاس "میخ مربع در یک سوراخ گرد" فراهم می شود که به طور طبیعی فضای بخار را در اطراف ایجاد می کند. اندام های بار، کمک به نفوذ). بارهای استریلایزر متشکل از جعبه ها، کیسه ها و ظروف نیز نیاز به بررسی دقیق دارند. اگر با رسیدن به دمای تنظیم شده، هوا در محفظه باقی بماند، بخار نمی تواند به طور کامل به بار نفوذ کند و هوای باقی مانده باعث اختلاف دمای احتمالی در سراسر مخزن تحت فشار می شود - و این تنها زمانی است که بخار خالص مستقیماً با مخزن تحت فشار تماس پیدا کند. بارگذاری می شود که حداکثر انرژی گرمایی منتقل می شود و یک فرآیند استریلیزاسیون کامل اتفاق می افتد.

مزایای خلاء

اتوکلاوهای غیر خلاء که به "بخار آزاد" یا ("تصفیه هوا") متکی هستند در حذف کامل هوا از بارهای خاص با ماهیت پیچیده تر مشکل دارند و بنابراین بارگذاری "صحیح" در این مدل ها مورد توجه بزرگ تری است. اتوکلاوهای مجهز به سیستم خلاء پالسی به طور موثر هوا را از همه به جز متراکم ترین بارهای "ضایعات" حذف می کند. نتیجه این است که اگر قرار است از اتوکلاو به طور منظم برای استریل کردن بارهای زیادی از ضایعات آزمایشگاهی (یا بالینی) استفاده شود، اضافه کردن یک مرحله خلاء در ساخت تا استریلیزاسیون به شدت توصیه می‌شود و اکثراً برای استریل کردن آن ضروری تلقی می‌شوند. بارهای خطرناک مانند زباله های BSL3. جاروبرقی به دلیل کارایی که دارد، همچنین باعث می شود که هوا به سرعت (در مقایسه با بخار آزاد) خارج شود و این باعث چرخه سریع تر می شود.

نکته اصلی: مایعات بطری شده و ضایعات عمومی را هرگز نباید مخلوط کنید. هر کدام باید چرخه های خاص خود را داشته باشند.

مزایای پروب سنجش بار

یک کاوشگر حسگر بار که در مرکز بار قرار می گیرد می تواند اطمینان حاصل کند که زمان بندی استریلیزاسیون تا رسیدن به دمای صحیح شروع نمی شود، اما البته اگر هوا به طور موفقیت آمیزی از ناحیه اطراف پروب خارج نشود، ممکن است چرخه انجام نشود. کامل. (همچنین به «زمان‌بندی فرآیند حس بار چیست؟» مراجعه کنید.

حتی اگر کاوشگر حسگر بار قادر به رسیدن به دمای استریلیزاسیون باشد، مهم است که کاوشگر تا حد امکان نزدیک به مرکز قرار گیرد تا اطمینان حاصل شود که تمام قسمت های بار احتمالاً به دمای مورد نیاز دست می یابند.

نکته اصلی: برای اطمینان از حداکثر سود از زمان‌بندی فرآیند حس بار، اعتبارسنجی بار خاص اطمینان حاصل می‌کند که بار کامل به دمای استریل‌سازی مورد نظر می‌رسد و تمام چرخه‌های آینده به نتایج ثابتی دست می‌یابند.

مشاوره بارگیری

اتوکلاو

آزمایشگاهی

انتخاب برنامه : مطمئن شوید که نوع چرخه برنامه صحیح انتخاب شده است تا اطمینان حاصل شود که اتوکلاو بهترین شانس را برای استریل کردن کامل بار دارد (چرخه مایع را برای بار خشک کردن انتخاب نکنید یا برعکس).

ظروف دربسته : هر ظرفی که در اتوکلاو استفاده می شود باید دارای سوراخ هایی در طرفین باشد تا بخار وارد شود و هوا خارج شود.

کیسه‌ها : سخت‌ترین بار برای حذف هوا، بارهای موجود در کیسه‌های پلاستیکی است. کیسه ها نباید مهر و موم شوند و قسمت بالایی آن باید کاملاً باز شود و به طور ایده آل به سمت پایین بغلتد تا حداکثر سطح بار در معرض بخار قرار گیرد بدون اینکه قسمت بالای کیسه مانع شود.

نکته بالا : ممکن است توصیه شود پس از بارگیری مقدار کمی آب به کیسه اضافه کنید تا به نفوذ بخار در داخل کیسه کمک کنید.

ظروف باز : هر ظرفی که کیسه ای را در خود جای می دهد باید سوراخ های بزرگی در طرفین داشته باشد تا بخار وارد آن شود.

نکته بالا: پلاستیک ها رسانای ضعیف گرما هستند، بنابراین هر چه مواد بسته بندی سخت تر باشد، بخار بهتر به داخل بار نفوذ می کند. ظروف فلزی تا حد زیادی بهترین محصول برای استفاده هستند.

بطری های درپوش دار: در صورتی که به طور کامل برداشته نشود، باید قبل از قرار دادن در محفظه (یا ظرف نگهدارنده) برای کمک به نفوذ بخار، درپوش ها را شل کنید.

نکته اصلی: ظروف یا بطری های پلاستیکی به طور کلی برای مایعات

اتوکلاو

توصیه نمی شوند زیرا زمان گرم شدن/سرد شدن می تواند بسیار طولانی باشد.





:: برچسب‌ها: اتوکلاو,اتوکلاو بخار,اتوکلاو بیمارستانی,اتوکلاو ایرانی,اتوکلاو کلاسb, ,
:: بازدید از این مطلب : 18
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 اسفند 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: